Systemy przywołujące  w gastronomii – co warto o nich wiedzieć?

Systemy przywołujące  w gastronomii – co warto o nich wiedzieć?

Lokale gastronomiczne stale poszukują rozwiązań, pozwalających na sprawniejsze funkcjonowanie lokalu, które przekładają się także na zadowolenie gości. Jednym z ważnych aspektów, od którego zależy czy Klient będzie chętnie wracał do danej restauracji, jest czas oczekiwania na zamówione dania. Ciekawym i coraz powszechniejszym rozwiązaniem, usprawniającym pracę punktu gastronomicznego są systemy przywoławcze, występujące w dwóch modelach i opcjach, czyli model przywołania obsługi lub Klienta. Jak działają?

Systemy przywołujące Klienta stosowane są najczęściej w restauracjach zlokalizowanych w centrach handlowych czy innych lokalach samoobsługowych. Ich zaletą jest to, że pozwalają złożyć zamówienie, a następnie wygodnie usiąść i zgłosić się po odbiór dania za kilkanaście minut. Jak to możliwe? Wszystko dzięki zastosowaniu pagerów, które w momencie, gdy danie jest gotowe, wydają sygnał –  wibrują i świecą. Wtedy Klient może podejść do kasy i odebrać swoje zamówienie.

Zwłaszcza teraz, w czasie pandemii, systemy przywołujące wydają się być bardzo korzystnym rozwiązaniem. Przede wszystkim pozwalają rozładować kolejki, dzięki czemu Klienci restauracji nie muszą czekać, stojąc blisko siebie (dzięki temu mamy większy komfort w kontekście bezpieczeństwa związanego z koniecznością zachowania dystansu społecznego). Dodatkową korzyścią jest fakt, że tych kolejek nie widać, co sprawia, że Klient nie zniechęci się, ponieważ nie zobaczy, ile osób czeka na swoje zamówienie przed nim. Można to idealnie zobrazować przykładem punktów z kebabem czy food trucków – zazwyczaj chcemy tam zjeść szybko. Jeśli zobaczymy przed sobą kilkanaście osób, zapewne zrezygnujemy. Możliwość przywołania Klienta gdy jego zamówienie będzie można wydać w prosty sposób, rozwiązuje ten kłopot, co co w oczywisty sposób wpływa na zwiększenie sprzedaży i tym samym zwiększenie zysków.

Drugi model, czyli przywołanie obsługi, działa na podobnej zasadzie, czyli użycia pagerów/nadajników, dzięki którym możemy „być w kontakcie” z kelnerami. Sprawia to, że system ten sprawdzi się także standardowej restauracji. Kelner otrzymuje swój pager i może reagować zarówno na sygnały z kuchni, jak i z sali od Klientów. W praktyce bardzo usprawnia to jego pracę. Kelner nie musi czekać w kuchni na wydanie dania, tylko dopiero w momencie gdy jest ono gotowe, otrzymuje taką informację. Dzięki temu ma więcej czasu na obsługę dodatkowych stolików na sali, co oczywiście też zwiększa zyski restauracji. Korzystać mogą też Klienci, którzy nie muszą już czekać, aż kelner sam podejdzie do ich stolika (a czasem zajmuje to trochę czasu, gdy gości na sali jest dużo), tylko np. jeśli są gotowi do złożenia zamówienia lub chcieliby coś domówić, mogą przywołać obsługę jednym przyciskiem zawsze wtedy, kiedy tego potrzebują.

Co ważne, wdrożenie tego systemu wcale nie jest drogim rozwiązaniem, a może przynieść zarówno korzyść restauratorów, jak i gości.

Shopping Cart
  • Twój koszyk jest pusty.