Prowadzenie lokalu gastronomicznego w dobie koronawirusa - HexPos

Zarządzanie lokalem gastronomicznym zawsze było dużym wyzwaniem. Obecnie, zarówno właściciele, jak i klienci muszą mierzyć się z nową rzeczywistością wywołaną koronawirusem oraz stosować się do ściśle określonych reguł. Jeśli zarządzasz punktem gastronomicznym, sprawdź, w jaki sposób należy zapewniać bezpieczeństwo personelu i gości lokalu. Zgodnie z zaleceniami Ministerstw Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego, należy pamiętać o kilku zasadach. 

– Zwróć uwagę czy w prowadzonym przez Ciebie lokalu zachowany jest wymagany dystans społeczny, czyli co najmniej 1,5 metra np. między osobami, które np. stoją w kolejce.

– Zachowaj odpowiednie odległości między stolikami (1,5 metra od brzegów) oraz 1 metr, jeśli stoły przedzielone są minimum metrową przegrodą/pleksą.

– Nie rezygnuj z dezynfekcji – ona nadal obowiązuje i dotyczy zarówno Klientów wchodzących do lokalu, jak i regularnego wycierania i odkażania stolików.

– Stosuj w łazienkach ręczniki papierowe zamiast suszarek nadmuchowych. Ponadto zalecane jest wywieszenie w toaletach instrukcji dotyczących mycia i dezynfekcji rąk, a także zdejmowania i zakładania maseczki i rękawiczek.

A jak to wygląda w kwestii stosowania maseczek? Obecnie goście powinni zakrywać usta i nos do czasu zajęcia przez nich miejsc przy stoliku, przy którym będą spożywali posiłki lub napoje. Z kolei obsługa lokalu cały czas powinna mieć zasłonięty usta i nos.

W ostatnich tygodniach wiele mówi się także o dodatkowych obostrzeniach związanych z pandemią koronawirusa. Dotyczy to przede wszystkich wybranych gmin i powiatów, w których wzrost zakażeń jest większy niż w pozostałych częściach Polski (wydzielone zostały tzw. żółte i czerwone strefy). Tam stosowane są rozszerzone zasady bezpieczeństwa. Niestety ma to wpływ także na prowadzenie lokalu i liczbę gości, która jednocześnie może przebywać w restauracji. W strefach czerwonych i żółtych w lokalu może znajdować się 1 osoba na 4 mkw powierzchni. Lista miast i powiatów objętych dodatkowymi obostrzeniami jest stale aktualizowana i znajduje się na stronie Ministerstwa https://www.gov.pl/web/koronawirus/powiaty-z-restrykcjami.

Obecnie mamy jednak dostęp do wielu zaawansowanych technologii, dzięki którym możemy zwiększać poczucie bezpieczeństwa zarówno gości w lokalu, jak i obsługi. Egzamin zdaje tu np. mobilny system POS, dzięki któremu kelnerzy mogą szybciej zbierać zamówienia ze stolików i przesyłać je automatyczne do głównego terminalu. Pozwala to przyspieszyć obsługę i zniwelować kontakty między osobami znajdującymi się w punkcie gastronomicznym. Dodatkowo dziś na rynku mamy dostępne systemy nowej generacji (POS online), które są zaprojektowane w sposób umożliwiający praktycznie natychmiastowe wdrożenie przy stosunkowo niewielkich kosztach, co w obecnych czasach jest niewątpliwym atutem.

 

Napisz do nas na FB!

Kontynuując korzystanie z witryny, zgadzasz się na stosowanie plików cookie. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close